Zajęcia pozalekcyjne
Dobrym sposobem realizacji zadań wpisanych w prawo oświatowe mogą być zajęcia pozalekcyjne. Traktować je należy jako przedłużenie procesu dydaktyczno-wychowawczego, a jednocześnie formę rozwijającą zainteresowania i uzdolnienia ucznia. Zajęcia pozalekcyjne to też propozycja na zagospodarowanie wolnego czasu uczniów. Według ,,Nowego słownika pedagogicznego” zajęcia pozalekcyjne to ,,Zajęcia organizowane w szkole poza lekcjami i obowiązującym programem szkolnym, których celem jest rozbudzenie i rozwijanie zainteresowań uczniów”.
Głównym celem zajęć pozalekcyjnych jest ujawnianie zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz propagowanie alternatywnych sposobów spędzania wolnego czasu. Ponadto zajęcia pozalekcyjne wspomagają rodziców w opiece nad dziećmi, i tych, którzy mają wydłużony czas pracy i tych, którzy maja kłopoty w realizacji zadań opiekuńczych i wychowawczych. Przemyślane zajęcia zmniejszają skalę niepowodzeń uczniowskich i pozwalają osiągnąć uczniowi sukces na miarę jego możliwości a także wpływają na rozwój uczniów wykazujących zainteresowania w danej dziedzinie.
Zajęcia pozalekcyjne 2020/2021
Rodzaj zajęć |
Prowadzący |
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze Koło artystyczne |
Jolanta Janiszewska |
Koło szachowe | Elżbieta Jędraszak |
Koło Małego Programisty | Milena Jóźwiak-Szklarkowska |
Koło kreatywne Koło wolontariatu |
Zofia Marciniak |
Koło z języka angielskiego | Izabela Paszkowska-Suhak |
Koło chemiczne | Ewa Rogowicz |
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze Koło Polonistyczne Koło teatralne |
Magdalena Rzepka |
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze Koło fotograficzne Przygotowanie Do Egzaminu |
Arleta Walkowska |
Koło polonistyczne | Katarzyna Wiatrowska |
Koło sportowe | Robert Wawrzyniak |
„Jeśli umiecie diagnozować radość dziecka i jej natężenie, musicie dostrzec, że najwyższa jest radość z pokonanej trudności, osiągniętego celu, odkrytej tajemnicy.
Radość triumfu i szczęście samodzielności, opanowania i władania”.
Janusz Korczak